Eile oli Padise Põhikooli iseseisva õppimise päev.
Meie õpetajad koolitusid teemal: “Tehisintellekt (AI), ChatGPT ja teised AI tööriistad: sissejuhatus ja praktiline seminar õpetajatele”
Õpetajad õpivad ChatGPT-d ja einevaid keskkondi kasutama erinevatel viisidel, sõltuvalt nende eesmärkidest ja tehnoloogilistest oskustest.
Mida siis õppisime ja teada saime selle päeva jooksul:
Kui õpetajad õpivad kasutama ChatGPT-d, siis see võib aidata neil:
*Luua tunnikavasid ja õppematerjale kiiremini.
*Otsida uusi ideid ja inspiratsiooni õpetamiseks.
Koolituse käigus õppimise järgmist:
Kuidas kasutada AI-d õppematerjalide loomisel.
Millised on parimad viisid ChatGPT efektiivseks rakendamiseks klassiruumis.
Kuidas hinnata ja kohandada AI loodud sisu.
Kuidas õpetada õpilasi tehisintellekti vastutustundlikult kasutama.
Eetika ja vastutustundliku kasutamise õppimine
Oluline on, et õpetajad mõistaksid ka AI kasutamise riske ja piiranguid:
Kontrollimata info – AI võib luua eksitavaid või valesid vastuseid.
Õpilaste sõltuvus – kui kõik kodutööd tehakse AI abil, siis kas õppimine toimub?
Autentsus ja originaalsus – kuidas tagada, et õpilaste tööd on ikka nende enda mõeldud?
AI-d tuleb kasutada toetusvahendina, mitte asendajana.
Õpetajad õpivad ChatGPT-d kasutama peamiselt katsetamise, koolituse käigus saadud teadmiste, oskuste, kolleegide nõuannete ja praktilise rakendamise kaudu. Kõige olulisem on leida tasakaal – kasutada AI-d kui abimeest, mitte asendajat, et toetada õppimist ja õpetamist targalt.
KASVAME KOOS
KARIN ZAHHAROV