“Tehisintellekt (AI), ChatGPT ja teised AI tööriistad: sissejuhatus ja praktiline seminar õpetajatele”

Eile oli Padise Põhikooli iseseisva õppimise päev.

Meie õpetajad koolitusid teemal: “Tehisintellekt (AI), ChatGPT ja teised AI tööriistad: sissejuhatus ja praktiline seminar õpetajatele”

Õpetajad õpivad ChatGPT-d ja einevaid keskkondi kasutama erinevatel viisidel, sõltuvalt nende eesmärkidest ja tehnoloogilistest oskustest.

Mida siis õppisime ja teada saime selle päeva jooksul:

🕵️‍♂️Kui õpetajad õpivad kasutama ChatGPT-d, siis see võib aidata neil:

*Luua tunnikavasid ja õppematerjale kiiremini.

*Otsida uusi ideid ja inspiratsiooni õpetamiseks.

🕵️‍♂️Koolituse käigus õppimise järgmist:

✅ Kuidas kasutada AI-d õppematerjalide loomisel.

✅ Millised on parimad viisid ChatGPT efektiivseks rakendamiseks klassiruumis.

✅ Kuidas hinnata ja kohandada AI loodud sisu.

✅ Kuidas õpetada õpilasi tehisintellekti vastutustundlikult kasutama.

🕵️‍♂️Eetika ja vastutustundliku kasutamise õppimine

Oluline on, et õpetajad mõistaksid ka AI kasutamise riske ja piiranguid:

❌ Kontrollimata info – AI võib luua eksitavaid või valesid vastuseid.

❌ Õpilaste sõltuvus – kui kõik kodutööd tehakse AI abil, siis kas õppimine toimub?

❌ Autentsus ja originaalsus – kuidas tagada, et õpilaste tööd on ikka nende enda mõeldud?

✅ AI-d tuleb kasutada toetusvahendina, mitte asendajana.

Õpetajad õpivad ChatGPT-d kasutama peamiselt katsetamise, koolituse käigus saadud teadmiste, oskuste, kolleegide nõuannete ja praktilise rakendamise kaudu. Kõige olulisem on leida tasakaal – kasutada AI-d kui abimeest, mitte asendajat, et toetada õppimist ja õpetamist targalt.

KASVAME KOOS

#kasvamekoos

#padisepõhikool

#adamsonmoolitus

📸 KARIN ZAHHAROV